Neckermann chwali się zyskami i wchodzi w wycieczki objazdowe
Nie tylko Rainbow Tours zanotowało w tym roku bardzo dobre wyniki finansowe. Świetnie poradziło sobie także biuro Neckermann Polska, którego zyski były o 60% wyższe niż przed rokiem. Duża w tym zasługa wycieczek objazdowych.
Wszystko wskazuje na to, że Neckermann Polska idzie w ślad za Rainbow Tours, które niedawno chwaliło się świetnymi wynikami finansowymi i prognozowało bardzo wysoki zysk w ujęciu rocznym. Polski oddział jednego z największych europejskich biur turystycznych naprawdę ma powody do zadowolenia. Wynikami jednostki pochwalił się jej prezes Krzysztof Piątek.
W ostatnim sezonie touroperatorowi udało się o 6% zwiększyć liczbę klientów, co oznacza, że ogółem z usług podmiotu skorzystało ok. 148 tysięcy turystów. Do tego biuro zanotowało o 9,6% wyższe przychody niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Analizując cały sezon zakończony 30 października br., było to 332,8 miliona złotych. Sam zysk Neckermanna był w tym roku aż o 59,5% wyższy niż w poprzednim sezonie. W ujęciu netto było to 11,7 miliona złotych wobec 7,3 miliona złotych odnotowanych w 2013r. Okazuje się jednak, że tak satysfakcjonujący zysk to nie tylko zasługa popytu na wycieczki, ale też kwestia oszczędności.
Prezes Neckermann Polska przyznaje, że firma oszczędzała w tym roku na marketingu i informatyce. Eliminowano też część kosztów personalnych. Do tego przeprowadzono restrukturyzację i bardziej niż w latach poprzednich skupiono się na zapełnianiu samolotów, by nie wysyłać lotów z pustymi miejscami. Wobec 2013 r. wypełnienie poprawiło się o 2 punkty procentowe. Udało się także sprzedać więcej wycieczek w okresie first minute oraz w standardowych cenach katalogowych, kiedy były one droższe niż te z ofert last minute.
W przyszłym roku Neckermann planuje dodatkowe zyski, które mają pochodzić m.in. z nowej dla tego biura opcji wycieczek objazdowych. Wprowadzono je do oferty już 21 listopada br. Powstaje nowy dział zajmujący się tylko tą częścią oferty, a firma zatrudnia pierwszych pilotów. Szacuje się, że w sezonie turystycznym 2015 wycieczki objazdowe wraz ze standardową ofertą dadzą wzrost zysków na poziomie 10%-12%. Na początek Neckermann zaproponuje klientom 22 programy objazdowe. Najprawdopodobniej jednak oferta będzie systematycznie poszerzana. W przyszłorocznym katalogu pojawić mają się też wycieczki mieszane, czyli te łączące w sobie wypoczynek i zwiedzanie.
Tagi: biura podróży