ITAKA numerem 1 wśród biur podróży
Choć biura podróży przeżywały w ostatnich latach spore problemy, to jednak biuro ITAKA od lat ma się bardzo dobrze. Jak wskazują na to dane, mimo licznych przeciwności losu, ITAKA jest zdecydowanym liderem tej branży w naszym kraju.
Biuro turystyczne ITAKA działa na rodzimym rynku turystycznym już od niemal 30 lat. Przez ten czasu zaliczyło wiele wzlotów i upadków, jednak w wyjątkowo trudnym okresie, gdy na przestrzeni kilku ostatnich lat upadło wiele tego typu firm, ITAKA radzi sobie naprawdę świetnie. Niedawno otrzymała nawet „Diament” tygodnika finansowego „Forbes” za swoje wyniki, a do tego zajęła I miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm o przychodach wyższych niż 250 mln złotych rocznie na Opolszczyźnie.
Dokładniej, liderem polskiego sektora turystycznego jest spółka Nowa Itaka, która prowadzi popularne biuro. Jeszcze nie wyliczono, jakie były jej przychody w ubiegłym roku, jednak wiadomo, że w 2014r. biuro sprzedało wycieczki o łącznej wartości sięgającej 1,6 mld złotych. Zysk netto wyniósł aż 32,5 mln złotych. Przedstawiciele touroperatora zakładają, że ubiegłoroczne przychody były zbliżone do tych z 2014r., a wiele wskazuje na to, że nawet je przekroczyły. Na terenie całego kraju funkcjonuje kilkaset salonów prowadzonych przez biuro ITAKA, w których pracuje łącznie przeszło 300 osób.
Optymistyczne są również prognozy biura ITAKA na bieżący rok. Zakłada się, że liczba jego klientów wzrośnie w najbliższych miesiącach o 15-20%. Poza tym biuro chce zainwestować w dzierżawę, a być może nawet w zakup hotelu. To miałoby przynieść spółce kolejne, wysokie zyski. Jeśli plany się powiodą, istnieje spore prawdopodobieństwo, że przedsięwzięcie nie skończy się na jednym hotelu i wkrótce powstaną kolejne tego typu obiekty, działające pod kontrolą spółki Nowa Itaka.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że ostatnie lata były bardzo trudne dla wszystkich touroperatorów. Wynikało to z wielu czynników. Choć ryzyko niestabilnej pogody pojawia się praktycznie każdego roku, to jednak w ostatnich kilku sezonach dodatkowymi przeszkodami były wahania cen walut i paliw czy niepokoje społeczno-polityczne w krajach będących popularnymi destynacjami turystów, np. w Egipcie czy w Tunezji. Do tego dochodzi też wciąż aktualne zagrożenie zamachami turystycznymi.
Tagi: biura podróży