Hit! Wycieczka na… Stadion Narodowy
W ostatnim czasie rekordy popularności wśród turystów biją wycieczki na Stadion Narodowy. Stadion wybudowany z okazji Mistrzostw Europy Euro 2012 rozgrywanych w naszym kraju cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Wiele osób chce go zobaczyć na własne oczy, przespacerować się po lożach vipowskich, czy zajrzeć do szatni, w których piłkarze przygotowują się do meczów. Wycieczki dają im taką możliwość. Chętnych do skorzystania z niej nie brakuje. Praktycznie co miesiąc stadion jest odwiedzany przez tysiące turystów. Tylko w grudniu chętnych do obejrzenia go było ponad 4 tysiące. W związku z ogromnym zainteresowaniem tego rodzaju zwiedzaniem w ostatnim czasie podjęto decyzję o podwojeniu liczby grup wycieczkowych, które mogą odwiedzać stadion.
Efekty widać od razu po frekwencji. W pierwszym tygodniu lutego na stadionie pojawiło się ponad pięć tysięcy osób, co stanowi absolutny rekord. Nic dziwnego, że zarządzający stadionem zastanawiają się nad kolejnym zwiększeniem liczby osób odwiedzających stadion.
Organizatorzy wycieczek starają się natomiast, by było one jak najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia turystów. Każdy uczestnik może przejść się po trybunach, obejrzeć stanowiska komentatorów sportowych, ale także przebyć dokładnie tę samą trasę, którą pokonują zawodnicy w drodze z szatni na boisko. To jednak wciąż nie wszystko. Od niedawna stadion można zwiedzać nie tylko w towarzystwie wykwalifikowanych przewodników, ale także różnych znanych osób, związanych zawodowo ze sportem.
Naszym przewodnikiem może więc zostać chociażby Stefan Szczepłek, należący do najbardziej znanych i cenionych polskich komentatorów sportowych czy Tomasz Wołek, specjalista w dziedzinie piłki nożnej w Ameryce Południowej. Ich towarzystwo dodaje smaczku zwiedzaniu i sprawia, że staje się ono coraz bardziej interesujący. Szczepłek udostępnia zwiedzającym również swoją prywatną kolekcję koszulek z autografami znanych piłkarzy.
Organizatorzy nie zamierzają jednak spocząć na laurach i już teraz planują wprowadzenie do programu wycieczek kolejnych
atrakcji
. Większa ilość zwiedzających oznacza większe zyski dla spółki zarządzającej obiektem, a tym samym zwiększa szanse na zachowanie go w niepogorszonym stanie przez najbliższych kilka czy kilkanaście lat.