Samoobsługa na lotnisku? Coraz więcej udogodnień dla pasażerów

sie 26, 2015 przez

airfrance logo

Samoobsługowe podróże lotnicze to kolejny postęp techniczny na lotniskach. Nicea jest pierwszym lotniskiem w ofercie Air France, które oferuje w pełni samoobsługowy, zautomatyzowany system odprawy pasażerów.

Linie Air France KLM odprawiają pasażerów w sposób w pełni zautomatyzowany od momentu przyjścia na lotnisko aż do momentu odlotu. Podróżni w Nicea mogą doświadczać e-usług na terenie całego lotniska. Początkowo oferowano zautomatyzowane pojedyncze usługi m.in. bezobsługowe nadawanie bagażu czy kioski do transferu. Obecnie lotnisko w Nicei rozszerzyło ofertę usług: bezobsługowa odprawa i samodzielny wydruk kart pokładowych, bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportów, samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych, kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych, bezobsługowe wejście do samolotu, bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.

Na razie jest to tylko projekt pilotażowy Air France, który ruszył na lotnisku w Nicei, dlatego, że tylko to lotnisko spełnia wszystkie warunki, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie „Fast Travel”. Ten pilotażowy projekt już został pozytywnie odebrany przez podróżnych.

Takich innowacji w podróży jest coraz więcej. Przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Na stronie www.airfrance.pl podróżni mogą wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfon. Na stronie przewoźnika można zapoznać się ze wszelkimi informacjami na temat przelotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku. Wiele tego typu udogodnień wprowadzanych jest też na innych lotniskach. Warto się z nimi zapoznać.

Tagi:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.